[Intrapartum Foetal Heart Rate Monitoring and Rate of Caesarean Section: A National Survey].

Abstract:

INTRODUCTION:The rate of Caesarean section has dramatically increased in recent decades. Foetal scalp blood sampling and computer software analysing foetal heart rate detection should help in the decision-making for or against Caesarean section. The main aim of this study was to examine how these 2 factors influence the Caesarean section rate. METHODS:A national survey of all maternity units in Germany was undertaken using a self-reported questionnaire via crowd sourcing. All variables were collected as categorised data sets. Using these data sets, correlation coefficients were calculated. The correlations were additionally analysed using visual mosaic plots. RESULTS:97 questionnaires were analysed. There were several strong correlations between variables in the data set. Particularly, hospitals that assessed the foetal heart rate in the normal range (110-160 bpm) according to the current FIGO guidelines had a lower C-section rate. CONCLUSION:Computer-assisted foetal heart rate assessment that is based on the FIGO guidelines correlated with a lower Caesarean section rate. The use and further development of computer-based cardiotocograph assessment analysis should be continued. EINLEITUNG:Die Rate der Sectiones in Deutschland ist in den letzten Jahrzehnten stark angestiegen. Bei der Entscheidung für oder gegen eine Sectio sollen Mikroblutuntersuchungen und computerunterstützte Kardiotokografien helfen.Im Wesentlichen befasst sich diese Studie mit der Frage, wie diese Untersuchungen die Sectiorate möglicherweise beeinflussen. METHODIK:Um diese Fragestellung zu untersuchen, stand ein Datensatz über Krankenhäuser in Deutschland zur Verfügung, der durch Crowd Sourcing Fragebogen erhoben wurde. Alle Variablen wurden kategorisiert erhoben. Anhand dieses Datensatzes wurden Zusammenhangsmaße berechnet. Die Zusammenhänge wurden zusätzlich durch Mosaikplots visuell untersucht. ERGEBNISSE:97 Fragebogen konnten analysiert werden. Im Datensatz ließen sich deutliche Zusammenhänge zwischen Variablen erkennen. Insbesondere hatten Krankenhäuser, die leitliniengerecht eine fetale Herzfrequenz im Bereich 110–160 bpm als ungefährlich einstuften, im Datensatz eine geringere Sectiorate. Auch Krankenhäuser, die leitliniengerecht die Kardiotokografie nach dem Auswertungsschema des FIGO durchführten, hatten im Datensatz eine vergleichsweise geringere Sectiorate. SCHLUSSFOLGERUNG:Computerunterstützte Analysen der fetalen Herzfrequenz auf Grundlage der FIGO-Richtlinien korrelieren mit einer niedrigeren Sectiorate. Die Durchführung und Weiterentwicklung der computergestützten CTG-Analyse sollte fortgesetzt werden.

authors

Schiermeier S,Frisenda S,Reinhard J,Dagres T,Noé KG,Lobmaier S,Schneider KTM,Daumer M

doi

10.1055/s-0044-102227

subject

Has Abstract

pub_date

2018-06-01 00:00:00

pages

117-122

issue

3

eissn

0948-2393

issn

1439-1651

journal_volume

222

pub_type

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